Open de deur van je vakantieverblijf met de digitale sleutel

De digitale sleutel is nieuw in de Roompot app. Met behulp van de digitale sleutel kun je de deur van jouw vakantieverblijf gemakkelijk ontgrendelen. Het onthouden van een pincode is dan niet meer nodig. Tik, swipe en open de deur om je vakantie te beginnen. Makkelijker kan niet!

Download de Roompot app

De app is beschikbaar voor iOS en Android.

apple.png
google-play.png

Hoe werkt het?

Stap 1

Om de digitale sleutel te gebruiken, heb je de Roompot app en een Mijn Roompot-account nodig. Dit account kun je aanmaken op het e-mailadres waarop jouw boeking staat. Log in de app in met jouw Mijn Roompot-account.

Stap 2

Op het inchecktijdstip verschijnt de digitale sleutel vanzelf op de homepage. Meestal is het inchecktijdstip 16.00 uur. Je kunt de digitale sleutel ook gebruiken via het sleutelicoontje rechtsboven in je scherm.

Stap 3

Zorg dat je bij de voordeur van jouw accommodatie staat voor je verder gaat. Het deurslot open je met behulp van bluetooth en locatievoorziening. Deze functionaliteiten dien je dus in te schakelen op je smartphone. Ook is internetverbinding vereist om de digitale sleutel te gebruiken. Als je geen internetbundel hebt, werkt de sleutel ook via wifi.

Stap 4

Zodra de app deze instellingen heeft gecontroleerd, swipe je om de deur te openen. Je hoeft je telefoon niet tegen het slot aan te houden. Een korte pieptoon zal bevestigen dat het slot ontgrendeld is. Gebruik de deurklink om naar binnen te gaan. De deur gaat na 10 seconden automatisch weer op slot.

Ervaar je problemen? Je kunt de deur altijd openen met behulp van de pincode. Mocht er iets fout gaan, dan komt de pincode in veel gevallen automatisch in beeld.

Praktisch

Zowel de digitale sleutel als de pincode werkt vanaf jouw inchecktijdstip tot het uitchecktijdstip. Vóór het inchecktijdstip of na het uitchecktijdstip kun je de deur dus niet (meer) openen.

Sleutel delen

Je kunt de digitale sleutel delen met je reisgezelschap. Staat de boeking op jouw naam? Volg dan bovenstaande stappen, maar swipe nog niet om de deur te openen. Je vindt de optie om te delen direct onder de mogelijkheid om de deur te openen. De gedeelde sleutel is een link die je via een bericht kunt doorsturen. Je reisgenoten kunnen natuurlijk ook de deur openen met de pincode.

Denk eraan dat degene met wie je de sleutel deelt, de deur van je accommodatie kan openen. Deel de sleutel dus niet zomaar met iedereen!

Veelgestelde vragen

Hoe en wanneer krijg ik de pincode, keycard of sleutel van mijn verblijf?
Heeft je vakantieverblijf een pincodeslot, dan krijg je uiterlijk 1 dag voor aankomst de toegangscode per e-mail. Een keycard krijg je per post, uiterlijk 7 dagen voor aankomst. Als je binnen 7 dagen voor de aankomstdatum hebt geboekt, kun je de keycard bij het Service point afhalen.

Sleutel
Geen pincode of keycard ontvangen? Dan heeft je verblijf een slot met een sleutel. Deze krijg je bij het Service point tijdens het inchecken.

Openingstijden Service point
Meer informatie over wanneer je kunt inchecken en openingstijden van het Service point vind je op de desbetreffende parkpagina onder 'Parkinformatie'.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Het lukt niet om de deur te openen met de digitale sleutel, wat moet ik nu doen?
Wat vervelend dat het niet lukt om de deur te openen via de app. Je kunt de deur altijd openen met de pincode. De pincode kun je ook via de digitale sleutel opvragen. Houd er rekening mee dat de digitale sleutel pas zichtbaar is vanaf het inchecktijdstip. Ook de pincode werkt pas vanaf dit tijdstip. De pincode ontvang je uiterlijk 1 dag voor aankomst per e-mail. In deze e-mail staan ook de tijdstippen van in- en uitchecken genoteerd.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Bij gebruik van de digitale sleutel krijg ik steeds mijn pincode te zien. Wat gaat er fout?
Om de digitale sleutel te gebruiken, controleert de app of alle instellingen in orde zijn. Bluetooth moet ingeschakeld zijn. Daarnaast maakt de app gebruik van locatievoorziening. Wanneer een van de instellingen niet juist is, krijg je automatisch je pincode te zien.
Maak je gebruik van een iPhone? De app zal je slechts 1 keer toestemming vragen voor het gebruik van locatievoorziening. Misschien heb je deze toen afgewezen. We adviseren om je instellingen te controleren en het nogmaals te proberen. Ga naar Instellingen, klik op Privacy en beveiliging en vervolgens op Locatievoorziening. Controleer of locatievoorziening aan staat én in het lijstje onder deze instelling of je de Roompot App toestemming hebt gegeven.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het veilig om de deur te openen via de app?
Ja, het is veilig om de deur te openen via de app. Alleen met jouw account kun je de deur van je huisje openen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand anders met de Roompot app in jouw huisje naar binnen kan.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe doe ik de deur weer op slot?
Als je de deur goed dicht doet, gaat hij altijd na 10 seconden automatisch op slot. Je kunt hem dan weer opnieuw openen met de digitale sleutel in de app of met de pincode. Ook bij het gebruiken van de pincode gaat de deur na 10 seconden weer op slot.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Hulp nodig?

We begrijpen het als je vragen hebt. De medewerkers van ons Service point helpen je graag verder. De contactmogelijkheden vind je in de app. Klik op Meer en vervolgens op Service & contact.